The performance indicators that contribute to relation between a network of stores and their suppliers

Authors

  • Oberdan Teles Silva Anhanguera-Faplan
  • Maria Emilia Camargo Universidade de Caxias do Sul. Pós-doutorado em Controle Estatístico de Processo pela Universidade Estatal Técnica de Kazan. Pós-doutorado em Métodos Quantitativos Aplicados à Gestão pela Universidade do Algarve Portugal. Pesquisadora do CNPq nível 1-C,
  • Eric Dorion Dorion Universidade de Caxias do Sul
  • Grieco Rodrigo Bossardi Professro Faculdade de Tecnologia TECBrasil

Keywords:

store networks, value chain, strategic relationship, performance indicators

Abstract

The work identifies the performance indicators that build a strategic relationship between a store network situated in the northwest region of Rio Grande do Sul and their suppliers. It was realized a qualitative study, involving cases, where the exploratory research was guided through in-depth interviews with the director of the store network. It was identified that the mix of products, that satisfies the customer, the agility in the businesses, the complements of interests, united projects, trust and technical support, are factors that contribute to the construction of a strategic relationship among the network of stores and their suppliers. The study also indicated that the performance over the mean for products and results, the shared, the promotional team and the organizational capacity of the partner, are factors that justify the strategic relationship within the network in study.

Author Biographies

Oberdan Teles Silva, Anhanguera-Faplan

Docente cursos Administração e Ciências Contábeis.

Mestre em Administração-PPGA UCS

Especialista Administração Marketing-Unisinos

Administrador de Empresas-UPF

Maria Emilia Camargo, Universidade de Caxias do Sul. Pós-doutorado em Controle Estatístico de Processo pela Universidade Estatal Técnica de Kazan. Pós-doutorado em Métodos Quantitativos Aplicados à Gestão pela Universidade do Algarve Portugal. Pesquisadora do CNPq nível 1-C,

Professora Titular Aposentada da Universidade de Santa Maria. É avaliadora do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Superior - SINAES/INEP/MEC.Tem experiência na área de Probabilidade e Estatística, Séries Temporais, Administração da Produção, Controle Qualidade, Estratégias de Produção, atuando principalmente nos seguintes temas: Séries Temporais, Monitoração, Processos Produtivos, Controle Estatistico de Qualidade, Estratégias e Gestão da Produção, Satisfação de Clientes, Cenários Prospectivos, Arranjos Produtivos, Cadeias Produtivas, Qualidade do Ar, Controle de Poluição Atmosférica e Análise de Dados.

Eric Dorion Dorion, Universidade de Caxias do Sul

Coordenador mestrado em Administração-UCS

Doutor em Administração

Grieco Rodrigo Bossardi, Professro Faculdade de Tecnologia TECBrasil

Possui graduação em Ciências Contábeis pela Universidade de Passo Fundo (1997), Especialização em Administração Financeira pela Universidade de Caxias do Sul (2002) e Mestrado em Administração pela Universidade Metodista de Piracicaba (2005). Atualmente é professor convidado da Universidade Metodista de Piracicaba e professor titular da Faculdade de Tecnologia TECBrasil. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Administração Financeira, atuando principalmente nos seguintes temas: análise financeira, desempenho empresarial, demonstrações financeiras, ferramentas de gestão e tomada de decisões.

Published

2012-03-02

How to Cite

Silva, O. T., Camargo, M. E., Dorion, E. D., & Bossardi, G. R. (2012). The performance indicators that contribute to relation between a network of stores and their suppliers. Scientia Plena, 8(2). Retrieved from https://scientiaplena.emnuvens.com.br/sp/article/view/98

Most read articles by the same author(s)