Contributions of the "Horticulture and Sustainability" in the teaching of Science in public school Salgado/SE

Authors

  • Lorena Queiroz Pimentel Universidade Federal de Sergipe. CESAD - Curso de Química Licenciatura
  • Edigean Aquino Dias Universidade Federal de Sergipe - Curso de Licenciatura em Química, Departamentos de Química - CESAD/UFS.
  • Assicleide da Silva Brito Universidade Federal de Sergipe - Departamento de Química. CESAD/UFS.
  • Jacqueline Lima da Silva Universidade Federal de Sergipe - UFS/CESAD

Keywords:

Design, Environmental Education, Chemistry Teaching.

Abstract

This research project investigates the contributions of the "Horticulture and Sustainability" developed in a public school in Salgado-SE. This work presents the actions developed in the project and reflects on the importance of these activities for the training of students from the views of the participants (students and teachers). Besides seeking to understand the process of teaching and learning in the activities,  the ratio of students to the subject of chemistry, the relationship between students and teachers in carrying out activities for the discipline for the successful development of the school environment and what knowledge acquired by teachers and students. The research had a qualitative approach and included the application of a questionnaire to collect the views of informants on the participation in the project and oriented observation of the actions developed. From the research it was possible to understand that the project developed in school dynamics allowed the teaching of science, developing the collective work. The participation of teachers from different disciplines in the development of activities was observed. Students can verify in practice the relationship between knowledge of different areas, and provide a closer view of your reality and also a greater awareness of social and environmental issues.

Author Biographies

Lorena Queiroz Pimentel, Universidade Federal de Sergipe. CESAD - Curso de Química Licenciatura

acadêmica do curso de Licenciatura em Química do CESAD/UFS.

Edigean Aquino Dias, Universidade Federal de Sergipe - Curso de Licenciatura em Química, Departamentos de Química - CESAD/UFS.

acadêmico do curso de licenciatura em Química da Universidade Federal de Sergipe - CESAD.

Assicleide da Silva Brito, Universidade Federal de Sergipe - Departamento de Química. CESAD/UFS.

Mestre em Ensino de Ciências Naturais e Matemática pelo departamento de pós-graduação em Ensino de Ciências Naturais e Matemática da Universidade Federal de Sergipe. Professora coordenadora do CESAD/UFS. professora substituta no departamento de Química da UFS. Graduação em Licenciatura em Química pela UFS.

Jacqueline Lima da Silva, Universidade Federal de Sergipe - UFS/CESAD

Mestre em Ensino de Ciências Naturais e Matemática pelo departamento de pós-graduação em Ensino de Ciências Naturais e Matemática da Universidade Federal de Sergipe. Tutora do CESAD/UFS. Graduação em Licenciatura em Química pela UFS.

Published

2015-06-17

How to Cite

Pimentel, L. Q., Dias, E. A., Brito, A. da S., & da Silva, J. L. (2015). Contributions of the "Horticulture and Sustainability" in the teaching of Science in public school Salgado/SE. Scientia Plena, 11(6). Retrieved from https://scientiaplena.emnuvens.com.br/sp/article/view/2549

Issue

Section

Escola de Verão em Educação Química e Seminário Integrador do PIBID/Química

Most read articles by the same author(s)