Modeling a multi-agent system tutor to assist in learning mathematics

Authors

  • Fernanda Krumreich Helms Universidade Federal de Pelotas/UFPel
  • Aline Brum Loreto Universidade Federal de Pelotas/UFPel
  • Diana Francisca Adamatti Fundação Universidade de Rio Grande/FURG
  • Cristiane Leitzke Buss Universidade Federal de Pelotas/UFPel
  • André Andrejew Ferreira Universidade Federal de Pelotas/UFPel

DOI:

https://doi.org/10.14808/sci.plena.2015.081330

Keywords:

multiagent, learning, mathematics

Abstract

This paper aims to propose a model of pedagogical agents to develop a tutoring system based on multi-agent in order to assist in the learning of Mathematics in high school. More specifically, modeling is a tutor to help students in solving exercises for learning the content of algebraic equations. With the development of multi-agent system tutor is expected to encourage the study of Mathematics in a playful manner, with the aid of a computational tool and reinforce the content of Middle School Math.

Author Biographies

Fernanda Krumreich Helms, Universidade Federal de Pelotas/UFPel

Centro de Desenvolvimento Tecnológico, Curso de Ciência da Computação

Aline Brum Loreto, Universidade Federal de Pelotas/UFPel

Centro de Desenvolvimento Tecnológico, Programa de Pós-graduação em Computação.

Diana Francisca Adamatti, Fundação Universidade de Rio Grande/FURG

Centro de Ciências Computacionais-C3

Cristiane Leitzke Buss, Universidade Federal de Pelotas/UFPel

Programa de Pós-graduação Ensino de Ciências e Matemática/PPGECM

André Andrejew Ferreira, Universidade Federal de Pelotas/UFPel

Programa de Pós-graduação Ensino de Ciências e Matemática/PPGECM

Published

2015-08-31

How to Cite

Helms, F. K., Loreto, A. B., Adamatti, D. F., Buss, C. L., & Ferreira, A. A. (2015). Modeling a multi-agent system tutor to assist in learning mathematics. Scientia Plena, 11(8). https://doi.org/10.14808/sci.plena.2015.081330

Issue

Section

VI Conferência Sul em Modelagem Computacional

Most read articles by the same author(s)