Educando e conscientizando crianças a respeito do uso da água potável através de jogos
DOI:
https://doi.org/10.14808/sci.plena.2017.049907Keywords:
Jogos sérios, Aplicações Web, Consumo de águaAbstract
A expectativa de falta d’água num futuro próximo prova que a população mundial deve mobilizar-se, o quanto antes, para enfrentar o problema do desperdício nas atividades diárias. O seguinte artigo detalha o avanço do projeto de um “serious game” desenvolvido em HTML5 e JavaScript, para conscientizar crianças deste problema que já vem afetado a vida de muitas pessoas ao redor do mundo.Downloads
Published
2017-07-26
How to Cite
Martins, V. B., Luz, R., & Adamatti, D. F. (2017). Educando e conscientizando crianças a respeito do uso da água potável através de jogos. Scientia Plena, 13(4). https://doi.org/10.14808/sci.plena.2017.049907
Issue
Section
VII Conferência Sul em Modelagem Computacional
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work