Plágio acadêmico: a percepção de estudantes de psicologia
DOI:
https://doi.org/10.14808/sci.plena.2017.087101Keywords:
Plágio, Estudantes universitários, PercepçãoAbstract
Esta pesquisa buscou caracterizar a percepção de graduandos em Psicologia sobre o plágio acadêmico. Para isso, realizou-se a coleta dos dados, por meio de um questionário estruturado, com auxílio da técnica da evocação livre de palavras e através de uma questão discursiva. Os dados foram analisados a partir de estatísticas textuais e análise temática de conteúdo, em que participaram um total de 46 alunos. Crime e cópia foram as recordações mais prevalentes entre os estudantes, totalizando 32 e 29, respectivamente. Apesar de ser um tema em ascensão, parece ainda ser um campo obscuro entre os entrevistados
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work